Fortsätt till huvudinnehåll

Gott Nytt på er alla goa vänner och bekanta...och resten av världens befolkning, stora och små!


Här brakar det loss ordentligt. dessvärre han vi inte fram för att se ordentligt utan fick ställa oss vid Centralen. Men det gick ganska bra det också och svärmor var häpen över hela showen. Tur att hon inte är skotträdd utan stod fast i asfalten hållandes i sin äldsta dotter, min Suzanne.


 ...jag förstår att många undrar hur jag kan resa ifrån denna lilla kvinna och placera ut min skrynkliga kropp i Spanien. Men det kan ni fortsätta att undra över, huvudsaken, förutom mössan är att hon och jag är på det klara med vad vi gör. Och det är vi. Dessutom har vi inga planer på att gå isär eller lämna varandra så nu vet ni det med och slipper komma med tvetydiga frågor och små gliringar.
Idag har timmarna helt gått i matens tecken. Pannorna och spisen liksom ugnen har varit på sen jag steg upp i morse. Nu återstår bara de sista, små goa krustader med charlottenlök, timjan och lite lite honung, som skall slängas in i munnen när vi skålar in det nya året.

...här sitter hon, lilla svärmor. Hon ser väl inte så farlig ut lilla Britta? Som en liten fågelunge sitter hon och kurar nära elementet. Middagspajen står färdig och käkades upp innan vi åkte ner till stan. Sedan blev det spårvagn 4 ner till Centrum, fyrverkeri och ett glas rött på Radison och sen spårvagn 4 hem igen.

Det börjar dra ihop sig och jag måste säga att jag är lite deppad för att året 2014 håller på att gå ur tiden. För mig har detta varit ett fantastiskt fint år. Jag har fått tummen ur och kommit mig ner till solen, fått nya helt underbara vänner inte minst i boulklubben Laguna Rosa nere i Torrevieja. Vänner som kommer att fyrgylla min fotsatta närvaro under 2015. Monicha på Skandinaviska Bladet håller mig ajour med skrivandet och är en mycket tevlig och duktig mediekvinna. Min egen lilla kvinna och våra tonårsbarn har varit friska och krya de sköter sig och sitt skolarbete. Vad kan en gammal pappa mer begära? Ja en uppvisning av en stilig magdansös och en högvinst på Euro Jackpot hade ju inte varit fel. Eller om hästskrällarna skulle trava hem lite kontanter den 3 januari 2015. OK, jag skippar magdansösen.
GOTT NYTT ÅR på er nu och var rädda om er.
pappa B

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Svenskarnas stora skräck - kackerlackan!

...så här ser en del av dem ut. Alla svensars skräck -kackerlackan. Egentligen ett helt ofarligt djur som skrämmer slag på turisterna nere i värmen. Den här figuren såg jag nere vid piren i morse, var tvungen att fotograferaden innan han blixtsnabbt förssvann in mellan några stenar. Förmodligen utkastad från någon av restaurangerna nere vid strandpromenaden för han hade någon form av diskmedel på kroppen. I de flesta hus här nere sitter det små apparater i vägguttagen där man stoppar in olika tabletter och skivor med medel mot mygg och annan ohyra. Effektivt tycker en del, helt meningslöst tycker en annan. Jag har två stycken inmonterade i vår lägenhet och inga kackelackor. Enligt sägnen skall man inte trampa ihjäl en kackerlacka för då släpper den ut alla sina ägg och det är visst många. Huruvida detta stämmer eller  bara är ett påhitt det får ni googla om. Jag tycker inte att det är några trevliga varelser men jag skulle inte heller få panik om det dök upp någon inne hos mig.

Rediger mat för rediga grabbar...

Just det, ni ser rätt, här vankas det Norrlands Pölsa uppe vid San Luis mitt i det varmaste Spanien. Min hyresvärd Ulf och hans fru Samira bjöd upp mig på en rik,tig dundermiddag i kväll, Kokta små färska potäter och rödbetor och stekt ägg, kan det bli så mycket bättre. För en Porjuspojke som mig var detta rena julafton och nästa vända hem till Sverige tar Ulf med sig en burk till, den saken är klar. Samira åt god sallad och kyckling hon gillar inte malet slaktavfall hi hi- Vi mumsade och åt så det stod härliga till och trinda som katten Gustaf hasaade vi oss ut för att spela ett par partier plump. Samira vann första och Ulf andra jag hamnade som tvåa bägge gångerna så jag var i alla fall mest jämn. Samira hade varit och plockat fikon och sken som en sol när hon visade upp fatet med nyplockade fikon. Nedan ser nu baronen från Ljunby, Ulf i full färd med att sleva i sig en portion pölsa. Det är konstigt att vissa maträtter sitter som gjutna sedan barnaåren. Pölsa med potatis o

...nu kommer vintern till Torrevieja också!

Alla vackra turister försvinner och kvar blir bara mysiga tanter som älskar att dricka rött och vitt vin. Men...detta är ju livet på en pinne för oss gamla stutar som hasar omkring och nöter gummisulorna i den varma sanden här nere! Behagligare att kliva upp då termometern visar 20+ än 36 och morgonpromenaden runt urbanisationen 1,473 meter går som en dans. Är inte utsläppt på fejan ännu. Skrev att ryska folket saknar hjärna då man låter en sådan skit som Putin styra landet. Då gick den rödklädda styrelsen på facebook i taket och stängde av mig direkt. Så det kan bli. Nu hoppas jag att det skall bli lite ordning på mig, så att jag går ut här på bloggen minst en gång om dagen och berättar om mitt och lilla Gozas liv här nere bland palmerna. Jag hoppas att jag får tillbaka alla mina trogna gamla v'nner som huserade här tidigare och att alla mina nya vänner också dyker upp. Skall ut på en liten tripp med min gamle polare Jonny D så det kommer nya goa bilder i mitt nästa inlägg.