Fortsätt till huvudinnehåll

Nu rullar pappersexercisen igång..spännande värre.

Vännerna rusar fram, vi kommer och hälsar på när åker du ner, vi kommer oj vad roligt då dyker vi upp. Om alla som redan nu aviserat att de skall komma på besök så har vi nog köpt för litet hus. Jag kanske kan öppna gästgiveri. Privathotellet Rosaleda?

Det är klart att alla våra vänner skall komma ner och mysa, de skall ju snart köpa egna hus, både Lasse och Sinikka, Anders den store norrländska jätten skall bo n'ära mig så vi kan ha mycket roligt, Steffe och Bitten skall också bli spanjorer, vänta bara när jag sätter igång med operation husplanering i Torrevieja..... Klippan på bilden ligger rakt ner ifrån vårt hus, där skall jag inte fiska, så mycket. Det går åt så mycket rev, lina kanske jag skall skriva så att alla fattar. och tänk om jag trillar i!
Jag hinner ju dö innan jag tar i vattnet. Nej jag väljer lite mer behagliga platser men jag kanske testar en gång eller två eller tre, vi får väl se

Det är sådana här fiskar de fångar + några som är ännu mindre och smakar superbt enligt de fiskegubbar jag gestikulerade med och försökte fråga med fyra ord på spanska, hej, godmorgon, godnatt och mycket bra, samt teckenspråk och engelska uppblandat med lite lagom norrländska- Det gick perfekt! Fisken smakar som abborre så den ligger ruskigt bra till, den saken är klar.


Detta är min kompis Mandela. Han är livsfarlig! Ni ser väl för tusan att det är en amstaff, en mördarhund! Sådana som slåss och biter och är allmänt elaka. Just det, helt fel. Lille Mandela är hur gosig som helst och det enda han vill är att få pussas och kramas och bli klappad och kliad på magen, precis som mig. Hans tonårskompis Iron såg ni på bild tidigare, han är gosig han också men det är svårare att hålla ordning på 45 kilo muskler som kommer hoppandes upp i knät på en.

Mandela är vaccinerad mot allt, har eget pass och skattemärke så han kan resa vart han vill ut i världen. Det är banne mig bättre än hur du har det, eller hur. Du har väl inte vaccinerat dig mot rabies, loppor och valpsjuka? Näää där ser du, skäms på dig och passet har väl också gått ut kan jag tro.
Nu skall jag sätta mig i massagefåtöljen och drömma om General Mistral och svetsen som jag kommer att få av Bertil....

pappa B

"Den som tittar genom grannens fönster han kan lätt mista synen"


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Svenskarnas stora skräck - kackerlackan!

...så här ser en del av dem ut. Alla svensars skräck -kackerlackan. Egentligen ett helt ofarligt djur som skrämmer slag på turisterna nere i värmen. Den här figuren såg jag nere vid piren i morse, var tvungen att fotograferaden innan han blixtsnabbt förssvann in mellan några stenar. Förmodligen utkastad från någon av restaurangerna nere vid strandpromenaden för han hade någon form av diskmedel på kroppen. I de flesta hus här nere sitter det små apparater i vägguttagen där man stoppar in olika tabletter och skivor med medel mot mygg och annan ohyra. Effektivt tycker en del, helt meningslöst tycker en annan. Jag har två stycken inmonterade i vår lägenhet och inga kackelackor. Enligt sägnen skall man inte trampa ihjäl en kackerlacka för då släpper den ut alla sina ägg och det är visst många. Huruvida detta stämmer eller  bara är ett påhitt det får ni googla om. Jag tycker inte att det är några trevliga varelser men jag skulle inte heller få panik om det dök upp någon inne hos mig.

Rediger mat för rediga grabbar...

Just det, ni ser rätt, här vankas det Norrlands Pölsa uppe vid San Luis mitt i det varmaste Spanien. Min hyresvärd Ulf och hans fru Samira bjöd upp mig på en rik,tig dundermiddag i kväll, Kokta små färska potäter och rödbetor och stekt ägg, kan det bli så mycket bättre. För en Porjuspojke som mig var detta rena julafton och nästa vända hem till Sverige tar Ulf med sig en burk till, den saken är klar. Samira åt god sallad och kyckling hon gillar inte malet slaktavfall hi hi- Vi mumsade och åt så det stod härliga till och trinda som katten Gustaf hasaade vi oss ut för att spela ett par partier plump. Samira vann första och Ulf andra jag hamnade som tvåa bägge gångerna så jag var i alla fall mest jämn. Samira hade varit och plockat fikon och sken som en sol när hon visade upp fatet med nyplockade fikon. Nedan ser nu baronen från Ljunby, Ulf i full färd med att sleva i sig en portion pölsa. Det är konstigt att vissa maträtter sitter som gjutna sedan barnaåren. Pölsa med potatis o

...nu kommer vintern till Torrevieja också!

Alla vackra turister försvinner och kvar blir bara mysiga tanter som älskar att dricka rött och vitt vin. Men...detta är ju livet på en pinne för oss gamla stutar som hasar omkring och nöter gummisulorna i den varma sanden här nere! Behagligare att kliva upp då termometern visar 20+ än 36 och morgonpromenaden runt urbanisationen 1,473 meter går som en dans. Är inte utsläppt på fejan ännu. Skrev att ryska folket saknar hjärna då man låter en sådan skit som Putin styra landet. Då gick den rödklädda styrelsen på facebook i taket och stängde av mig direkt. Så det kan bli. Nu hoppas jag att det skall bli lite ordning på mig, så att jag går ut här på bloggen minst en gång om dagen och berättar om mitt och lilla Gozas liv här nere bland palmerna. Jag hoppas att jag får tillbaka alla mina trogna gamla v'nner som huserade här tidigare och att alla mina nya vänner också dyker upp. Skall ut på en liten tripp med min gamle polare Jonny D så det kommer nya goa bilder i mitt nästa inlägg.